Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.04.2023 14:04 - Петел от малинов пейзаж
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 1086 Коментари: 3 Гласове:
5

Последна промяна: 24.04.2023 14:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Опит за такъв бивал-небивал петел...Излезе, че най-трудно е да се сдобия с малинова салфетка. Обикалях всички тукашни книжарнички и арт магазини в опит да си намеря малиново червено за петела. Трудничко. Нещо що годе такова като цвят, под формата на бордюр на салфетка, все пак намерих.
Петелът от малинов пейзаж познавам вече 14 години. Любима книжка с поезия на Николай Милчев. В тяхна чест се хванах с този петел. Преди време направих един сгоден такъв от слънчогледов пейзаж и още тогава си казах - няма да е лошо да направя един малинов петел! Мина почти половин година, докато най-сетне в светлата седмица, вече се захванах с този 

image



Едно друго стихотворение на Николай Милчев с петел = като малинова плънка на публикацията :) 

Сухоземно море

Аз не разбирам нищо от море.
И си личи,
че не разбирам нищо.
Защото мога да се сетя само толкова,
когато става дума за море
в стихотворение.

Насапунисва се морето
и след това
излиза на брега –
да се обръсне.
Ако е мъж,
ще тръгне в сушата –
да търси планина
или жена.
И да ѝ каже,
че ѝ носи шал на сини точки.

Това, разбира се,
са сухоземни съчинения.
И си личи,
че не разбирам нищо от море.

За мен морето не е повече
от нашия балкон,
на който някой ми държи ръката.
И не ме пуска
да си поиграя с хоризонта.

За мен морето не е повече
от нашите къпини –
какви красиви острови
от сладка светлина.
И колко много скъсани платна
от всякакви илюзии.

До островите си
аз винаги съм ходил пеш.

За мен морето не е повече
от нашия петел,
който се бръсне сутрин с малко слънце.
И вместо да излезе
на брега на времето,
седи на двора
и брои кокошките.

Но аз ви казах –
не разбирам нищо от далечина
с море.
Особено от толкова красива.




image


Придържах се уж към малиновата гама, но го опущих към опашката

съвсем :)



image

Една стърчиопашка се появи успоредно с петела, днес и нея доукрасявах, оперих и снабдих с яйца :)

image


image



Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. martiniki - Спомен за живота / Борис Христов
24.04.2023 20:33
Да лежиш под земята и да си спомняш живота -
ситите обеди и вечерите на двора лениви
или пък неделите зимни, когато в леглото
вървиш по дълбокото дъно на някоя книга.

Да си спомняш как подир твоята смърт се събраха
роднините скарани и припадаха в кухнята,
как през града те понесоха после твоите братя
с бавния ход на градската духова музика.

Да лежиш под земята и да чуваш как в твоите кости
работи водата. Но да бъдеш щастлив за това, че
една братовчедка далечна е дошла да опоска
тревата наоколо и за теб да поплаче.

А жената, в която безумно си вярвал до края,
да отваря вратата за други, защото това е човешко.
И да стига в ухото ти шепот от вашата стая -
безсилен да слушаш тяхното дишане тежко.

Да гърмят върху теб като бъчви опразнени дните,
а в неделя отново любимата твоето име да шепне.
И да бъде наоколо оранжево от гърдите й -
от тия два портокала, кръгли и смеещи се.
цитирай
2. tonsun - А аз "видях" слънцем...
26.04.2023 09:07
А аз "видях" слънцемесечинкова целувка. :)
Готино!
цитирай
3. martiniki - tonsun - милчевска поезия от милвани букви:)
28.04.2023 10:19
Да, на корицата - такъв петел по изгрев и по здрач, когато се докосват луната и слънцето в малиново
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5777469
Постинги: 1125
Коментари: 15470
Гласове: 55656
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031